Η Υπερελαφρή Πτητική Αθλητική Μηχανή (ΥΠΑΜ) (Micro Light και Ultralight Flying)
αναφέρεται σε αεροσκάφος 1 ή 2 θέσεων που αφορά πτήσεις Γενικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ερμηνεύεται ως «συσκευή βαρύτερη του αέρα με κινητήρα, μονοθέσια ή διθέσια, το
μέγιστο βάρος της οποίας δεν υπερβαίνει τα 450 κιλά». Στην Ευρώπη η F.A.I
ορίζει το μέγιστο βάρος απογείωσης σε 600 kg. Κατηγορίες ΥΠΑΜ είναι: 3AXIS, Weight shift, Paramotor και Ultraligth Helicopter.
Στην Ελλάδα, οι συνθήκες που επικρατούσαν
σχετικά με τα ελαφρά αεροσκάφη (Ultralight Aviation) τις δεκαετίες από το 1970 μέχρι το 1997 ήταν
ακαθόριστες, καθώς πολλές πτήσεις υπερελαφρών γίνονταν χωρίς κάποια άδεια ή
άλλο επίσημο έλεγχο.
Το απαγορευτικό κόστος για να αποκτήσει κανείς
μια άδεια χειριστή και το υψηλό κόστος πτήσεων με ελαφρά έκανε τους αδειούχους
χειριστές της ελαφράς αεροπορίας να θεωρούνται ελίτ, αφού επιδίδονται σε ένα
χόμπι για λίγους και εκλεκτούς. Ταυτόχρονα οδήγησε πολλούς ασχολούμενους με τον αεραθλητισμό σε πειραματικές κυρίως
ίδιο-κατασκευές και κάποια εργοστασιακά υπερελαφρά, τα οποία ήταν σε πρωτόγονο
στάδιο και λειτουργούσαν χωρίς κανονιστικό πλαίσιο.
Από το 1970 μέχρι το 1997 τα μέλη
της αεροπορικής κοινότητας πετούσαν από τα αεροδρόμια του
Τατοΐου, Μαραθώνα και Ελληνικού αλλά και από αυτοσχέδια πεδία ή ιδιόκτητα
ευθύγραμμα τμήματα χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα, ασφάλεια, πιστοποιημένους
μηχανικούς και όλα τα παρελκόμενα της ελαφράς αεροπορίας. Το 1988 με την ψήφιση[1]
του Ν.1815/1988, έγινε μια πρώτη
προσπάθεια για την δημιουργία κανονιστικού πλαισίου.
Οι εγκεκριμένες σχολές Εκπαίδευσης ΥΠΑΜ στην
Ελλάδα και σύμφωνα με την Επιτροπή Υπερελαφρών & Paramotor της ΕΛ.Α.Ο.
είναι δέκα πέντε (15). (Πίνακας 9).
Μέχρι το 2020, το Δ.Σ. της Επιτροπής απαρτίζουν οι κ.κ. Νικόλαος
Μακράκης ως Πρόεδρος, Ιωάννης Μαδεμλής ως Γραμματέας, Ιωάννης Φίλος, Νικόλαος Πολυχρόνης
και Στέφανος Λάγος ως μέλη.
Σύμφωνα με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΑΟ, η Επιτροπή Ελικοπτέρων για
τα έτη 2016 έως 2020 δεν έχει σχηματιστεί και θα
οριστεί αρμόδιος Τεχνικός Σύμβουλος.
[1] Ν.1815/1988 (ΦΕΚ Α.250/11-11-1988). Κύρωση Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, για μεταφορά
και ελευθερία κυκλοφορίας υπηρεσιών, προσώπων, αποσκευών και εμπορευμάτων, (ΕΟΚ
2407/1992)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου