Ο Πλάτων Κουρουβακάλης (1943- 2011), ήταν ένας
από τους πρωτεργάτες στο χώρο της Ελληνικής Αεροπορίας και κατασκευής
υπερελαφρών αεροσκαφών, ενώ ίδρυσε και σχολή Αετού και Αλεξίπτωτου Πλαγιάς με
τον ίδιο ως εκπαιδευτή. Γύρω στο '68 μαζί με τον Π. Πικρό έκαναν προκαταρκτικά
σχέδια δύο ξύλινων ανεμοπλάνων, ενός διθέσιου και ενός απλού μονοθέσιου
θαλάσσιου ανεμόπτερου. Το 1973 κατασκεύασε, πέταξε το πρώτο το πρώτο εξ’
ολοκλήρου Πειραματικό μονοθέσιο Αεροπλάνο στην Ελλάδα του Bebe Jodel l D.9 με
στοιχεία Νηολογίου SX- AFX. Λίγα χρόνια αργότερα ενώ σχεδίασε και κατασκεύασε
ένα πρωτοποριακό διεθνώς διθέσιο αμφίβιο ανεμόπτερο ή άλλως υδρανεμόπτερο PK- 2
Ανεμόψαρον (Gliding Fish), όπως το έλεγε
και αδειοδοτούμενο για πτήσεις από
την ΥΠΑ, μετά από πολλές δυσκολίες απέναντι στην γραφειοκρατική «Αντιαεροπορική Ελλάς». (Περιοδικά-Εκδόσεις 1)
Το «Ανεμόψαρον», πραγματοποίησε τις πρώτες πτήσεις
του, ρυμουλκούμενο από ταχύπλοο σκάφος στη λίμνη των Ιωαννίνων.
Ο
Πλάτων Κουρουβακάλης «ασχολήθηκε εντατικά
με τον αερομοντελισμό, πετούσε με αιωρόπτερο, παραπέντε, μηχανοκίνητο αετό,
αεροπλάνο τριών αξόνων και ανεμόπτερο». (Περιοδικά-Εκδόσεις 3). Δυστυχώς
μετά από ατύχημα σε μια εκπαιδευτική πτήση, τραυματίστηκε στο κεφάλι και έμεινε
κλινήρης για 13 χρόνια πριν φύγει για την τελευταία του πτήση.
Από την αεραθλητική κοινότητα θεωρείται ότι,
εάν υπήρχε μουσείο αεραθλητικής αεροπορίας οι αεροκατασκευές του Πλάτωνα
Κουρουβακάλη και τα επιτεύγματα για τις πτήσεις του σε όλη την Ελλάδα, θα
αποτελούσαν την πλειοψηφία των εκθεμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου