Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011
"Χωρίζει η ήρα από το σιτάρι, κοσκινίζεται ο κόσμος"
Σε ένα κόσμο που η πλεονεξία, ο φθόνος και η κατάκριση έχουν καταστεί "νόμοι" και εξαιτίας της εγκατάλειψης της πνευματικότητας του ανθρώπου δεν υπάρχει εύκολα διάκριση μεταξύ καλού και κακού. Υπάρχει μια διαρκής σύγχυση, μια ταλαιπωρία του κόσμου να διακρίνει τους καλούς καρπούς από τους κακούς. Οι νέοι άνθρωποι αδειάζουν τις Εκκλησίες, όταν δεν βλέπουν αληθινούς καρπούς, όταν ελλείψεως καθοδηγητών το κοπάδι οδεύει προς τον γκρεμό, όταν οι ποιμένες μας έχουν ξύλινο λόγο και δεν αγγίζουν τις ταλαιπωρημένες καρδιές μας.
Είναι καιρός που όλοι μας κατά την ευθύνη μας θα πρέπει να ζητήσουμε από τον Θεό μέσα σε αυτή την Αγία Τεσσαρακοστή, την φώτιση ώστε σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο και το αδιέξοδο να μπορούμε να διακρίνουμε την ήρα από το στάρι. Να εξετάσουμε πρώτα τους εαυτούς μας και ύστερα να αναζητήσουμε τα δένδρα που καρποφορούν καρπούς Ευαγγελίου.
Στην Εκκλησία μας όπως και σε όλο το φάσμα του κοινωνικού ιστού υπάρχουν ακόμα φωτεινά παραδείγματα, δένδρα που καρποφορούν την Αλήθεια του Χριστού. Υπάρχουν βέβαια και ξεραμένα δένδρα που σταμάτησαν να προσφέρουν στον συνάνθρωπο, ωστόσο είναι χρέος όλων μας να αναζητήσουμε τα δένδρα εκείνα τα οποία στέκουν ταπεινά και με πραγματικό έργο και θυσία για την Πατρίδα μας , το Έθνος και την Ορθοδοξία.
Όπως έλεγε ο Γέρων Παϊσιος "κοσκινίζεται ο κόσμος". Όλοι δίνουμε τις εξετάσεις μας στις κρίσιμες αυτές ώρες για την Πατρίδα, για το που τοποθετήσαμε τον εαυτό μας . Ποιος είναι ο αγώνας που κάναμε να υπερασπιστούμε την Πίστη μας, την Εκκλησία , την Πατρίδα μας και πρωτίστως τον συνάνθρωπο. Γιατί όταν υποφέρει ο αδελφός και δεν υποφέρω και εγώ, αν δεν κατανοήσω το πρόβλημα του , δεν θα μπορώ και να βοηθήσω. Το ίδιο συμβαίνει και με την Πατρίδα μας, ενώ δεν μπορούμε έτσι απλά να αγαπήσουμε τον αδελφό μας πώς θα φτάσουμε σε σημείο να αγαπήσουμε όλον τον κόσμο και κατ 'επέκταση την Ελλάδα μας;
Πολίτες, πολιτικοί, εκκλησιαστικοί ηγέτες και άπαντες που κόπτονται για το μέλλον του τόπου θα πρέπει να δείξουν τους καρπούς τους.
Να εξετάσει ο καθένας μας τι είναι, όπως έλεγε ο Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης:
"Την αγία αυτή ημέρα ας εξετάσουμε καθένας τον εαυτό του ως άτομο Τι είμεθα; Ας εξετάσουμε Τι είμεθα και ως οικογένεια; Τι είμεθα ως κοινωνία; Τι είμεθα ως κράτος; Μήπως είμεθα άγρια δέντρα; Εάν είμεθα άγρια δέντρα, πρέπει να μεταβληθούμε. Ό άνθρωπος είναι μεταβλητό ον, μπορεί να μεταβληθεί. Και με τη δύναμη του Θεού μεταβάλλεται από άγριο σε ήμερο, από ληστή σε προφήτη και διδάσκαλο του ευαγγελίου.
Ψυχή, πού ποτίζεται από τα νάματα του παναγίου Πνεύματος, ανθεί και καρποφορεί. και το δέντρο, είπε ό Χριστός, γνωρίζεται από τους καρπούς του (βλ. Λουκ 6,43' Ματθ. 7,16).Ή μηλιά από τα μήλα, ή αχλαδιά από τ' αχλάδια, ή πορτοκαλιά από τα πορτοκάλια• και ό Χριστιανός; από τους καρπούς του αγίου Πνεύματος.
Σήμερα οι άνθρωποι αγρίεψαν. Χέρσες οι ψυχές, μοιάζουν με Σαχάρα γεμάτη κάκτους και αγκάθια κάθε κακίας. Άλλα Θαρσείτε, αδελφοί. Έχετε την ελπίδα στο Πνεύμα το άγιο. Πιστεύω ακράδαντος, ότι και τα πλέον άγρια δέντρα και τα πλέον σκληρά συστήματα και τα πλέον άθεα καθεστώτα μπορούν να μεταβληθούν σε κάρπιμα δέντρα. Πώς, με ποιο τρόπο; Στην γεωπονική υπάρχει ή μέθοδος πού λέγεται εμβολιασμός μ' ένα μικρό φλοιό ή κλαδάκι, πού λέγεται εμβόλιο, ή άγρια ελιά μεταβάλλεται σε ήμερη. Χρειάζεται λοιπόν και ή άνθρωπότης εμβόλιο. Το δε πνευματικό εμβόλιο, πού μεταβάλλει τον άνθρωπο, είναι ή Πίστης στον Κύριο".
Το πνευματικό λοιπόν εμβόλιο που χρειάζεται ο κόσμος είναι η Πίστη στον Κύριο. Η Πίστη αυτή είναι που μας κάνει να αγαπήσουμε τον συνάνθρωπο έξω από ιδιοτέλειες και προσωπικά πάθη. Το "Ίνα ώσιν εν" που έψαλε ο Γέρων Πορφύριος συνοψίζεται σε δύο λέξεις.
Υποφέρεις; Υποφέρω
Η ένωση των ανθρώπων στο Σώμα της Εκκλησίας με Κεφαλή το Χριστό προϋποθέτει να συμπάσχουμε όλοι για τον αδελφό μας, για το Γένος ολόκληρο. Πίστη και υπομονή και ο Θεός θα δώσει τη λύση, εμείς αρκεί να του απλώσουμε το χέρι με ειλικρίνεια και αυτοθυσία και να αποδείξουμε ότι είμαστε άξιοι να κουβαλήσουμε την κληρονομιά που με τόσο αγάπη μας έδωσε.
Κ.Β
.
Αποσπάσματα από διδαχές του Γέροντος Παϊσιου
"...Θα επέμβει ο Χριστός, θα δώσει μια σφαλιάρα σε όλο αυτό το σύστημα.... |
- Γέροντα, ποιοι νόμοι λέγονται πνευματικοί;
- Θα σου εξηγήσω: Όπως στην φύση υπάρχουν οι φυσικοί νόμοι, έτσι και στην πνευματική ζωή υπάρχουν οι πνευματικοί νόμοι. Ας πούμε, όταν πετάη κανείς ένα βαρύ αντικείμενο ψηλά, με όσο περισσότερη ορμή και όσο πιο ψηλά το πετάξη, με τόσο μεγαλύτερη δύναμη θα πέση κάτω και θα συντριβή. Αυτός είναι φυσικός νόμος. Στην πνευματική ζωή, όσο περισσότερο υψώνεται κανείς με την υπερηφάνειά του, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η πνευματική του πτώση και ανάλογα με το ύψος της υπερηφανείας του θα συντριβή. Γιατί ο υπερήφανος ανεβαίνει, φθάνει σε ένα σημείο και μετά πέφτει και σπάζει τα μούτρα του -; «ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται». Αυτός είναι πνευματικός νόμος.
Υπάρχει όμως μια σημαντική διαφορά ανάμεσα στους φυσικούς και στους πνευματικούς νόμους: Ενώ οι φυσικοί νόμοι δεν έχουν σπλάχνα και ο άνθρωπος δεν μπορεί να τους αλλάξη, οι πνευματικοί νόμοι έχουν σπλάχνα και ο άνθρωπος μπορεί να τους αλλάξει, γιατί έχει να κάνη με τον Δημιουργό και Πλάστη του, τον Πολυεύσπλαχνο Θεό. Αν δηλαδή καταλάβη αμέσως το ανέβασμα της υπερηφανείας του και πη: «Θεέ μου, εγώ δεν έχω τίποτε δικό μου και υπερηφανεύομαι· συγχώρεσέ με!», αμέσως τα σπλαχνικά χέρια του Θεού τον αρπάζουν και τον κατεβάζουν απαλά κάτω, χωρίς να γίνη αντιληπτή η πτώση του. Έτσι δεν συντρίβεται, αφού προηγήθηκε η καρδιακή συντριβή
- Γέροντα, όταν κάποιος υπομένη κατά Θεόν τις θλίψεις και τις αδικίες που του προξενούν οι άνθρωποι, αυτή η υπομονή τον καθαρίζει από τα πάθη;
Αν τον καθαρίζη λέει! Τον λαμπικάρει! Μα, υπάρχει ανώτερο απ’ αυτό; Έτσι μπορεί να εξοφλήση αμαρτίες. Βλέπετε, έναν εγκληματία τον δέρνουν, τον κλείνουν στην φυλακή, κάνει εκεί τον μικρό κανόνα του και, εάν ειλικρινά να μετανοήση, γλιτώνει την αιώνια φυλακή. Μικρό πράγμα είναι να εξοφλήση με αυτήν την ταλαιπωρία έναν αιώνιο λογαριασμό;
Κάθε θλίψη να την υπομένετε με χαρά. Οι θλίψεις που μας προκαλούν οι άνθρωποι είναι πιο γλυκές από όλα τα σιρόπια που μας προσφέρουν όσοι μας αγαπούν. Βλέπεις, στους μακαρισμούς ο Χριστός δεν λέει: «μακάριοί εστε, όταν επαινέσωσιν υμάς», αλλά «μακάριοί εστε, όταν ονειδίσωσιν υμάς»[15], και μάλιστα «ψευδόμενοι». Όταν ο ονειδισμός δεν είναι δίκαιος, αποταμιεύει κανείς. Ενώ, όταν είναι δίκαιος, ξοφλάει. Γι’ αυτό, όχι μόνον πρέπει να υπομένουμε αγόγγυστα αυτόν που μας πειράζει, αλλά και να νιώθουμε ευγνωμοσύνη, γιατί μας δίνει την ευκαιρία να αγωνισθούμε στην αγάπη, στην ταπείνωση, στην υπομονή.
Οι συκοφάντες βέβαια εργάζονται συνεργαζόμενοι με το ταγκαλάκι. Αλλά ο δυνατός αέρας συνήθως σπάζει και ξερριζώνει τα ευαίσθητα δένδρα που δεν έχουν βαθειές ρίζες· ενώ όσα έχουν βαθειές ρίζες, τα βοηθάει να προχωρήσουν τις ρίζες τους πιο βαθιά.
Εμείς πρέπει να προσευχώμαστε για όλους που μας κακολογούν, και να ζητούμε από τον Θεό να τους δίνη μετάνοια, φωτισμό και υγεία και να μην αφήνουμε μέσα μας ούτε ίχνος μίσους γι’ αυτούς. Να κρατούμε μόνον την πείρα από τον πειρασμό, να πετούμε όλα τα φαρμάκια και να έχουμε υπ’ όψιν μας τα λόγια του
Οσίου Εφραίμ: «Εάν συμβή σοι συκοφαντία, και μετά ταύτα φανερωθή το καθαρόν της συνειδήσεώς σου, μη υψηλοφρόνει, αλλά δούλευε τω Κυρίω εν ταπεινοφροσύνη τω λυτρουμένω σε από συκοφαντίας ανθρώπων, ίνα μη πέσης πτώμα εξαίσιον»[16]
Οσίου Εφραίμ: «Εάν συμβή σοι συκοφαντία, και μετά ταύτα φανερωθή το καθαρόν της συνειδήσεώς σου, μη υψηλοφρόνει, αλλά δούλευε τω Κυρίω εν ταπεινοφροσύνη τω λυτρουμένω σε από συκοφαντίας ανθρώπων, ίνα μη πέσης πτώμα εξαίσιον»[16]
Γέρων Παϊcioc ο Αγιορείτης +1924-1994
Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011
"ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ"
+Αρχιμανδρίτου π.Γεώργιου Αλευρά
Οι προφήτες γνωρίζουν το μέλλον του λαού του Θεού αλλά και όλου του κόσμου. Ο Γέροντας Πορφύριος απέφευγε συστηματικά να λέγει προφητείες, όμως τον τελευταίο καιρό όταν ανέβηκε στα Καυσοκαλύβια το 1991, ετοιμαζόμενος για την φυγή του, ο Θεός τον υποχρέωσε να μας αφήσει σημαντικές πληροφορίες και παρακαταθήκες, μέσα από εμάς τα παιδιά του, να μάθει κυρίως ο λαός του Θεού.
Ένα από αυτά που μας έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ότι για μέρες έλεγε:
"ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ"
Μας έβαζε όμως να ψάχνουμε που υπάρχει αυτό γραμμένο. Είχε άνωθεν την πληροφορία. Ήθελε όμως και εμείς να συμμετάσχουμε σε αυτή την πληροφόρηση.
Κάποια πνευματικά του παιδιά από το Μήλεσι Αττικής του είπανε ότι αυτό βρέθηκε στο 3ο Κεφάλαιο του Προφήτου Ησαϊα. Ζήτησε όλο το κεφάλαιο να του το διαβάσουμε. Μιλάει για την ηθική κατάπτωση όλου του Ισραήλ και της Ιερουσαλήμ. Μας τόνισε ότι αυτά ισχύουν και για σήμερα και θα γίνουν.
Απόσπασμα από το Κεφάλαιο 3 του Προφήτου Ησαϊα που διαβάστηκε την Παρασκεύη 11 Mαρτίου και ώρα τρίτη εις το Ορθόδοξο πλήρωμα της Εκκλησίας:
ΙΔΟΥ δὴ ὁ δεσπότης Κύριος σαβαὼθ ἀφελεῖ ἀπὸ τῆς ᾿Ιουδαίας καὶ ἀπὸ ῾Ιερουσαλὴμ ἰσχύοντα καὶ ἰσχύουσαν, ἰσχὺν ἄρτου καὶ ἰσχὺν ὕδατος, 2 γίγαντα καὶ ἰσχύοντα καὶ ἄνθρωπον πολεμιστὴν καὶ δικαστὴν καὶ προφήτην καὶ στοχαστὴν καὶ πρεσβύτερον 3 καὶ πεντηκόνταρχον καὶ θαυμαστὸν σύμβουλον καὶ σοφὸν ἀρχιτέκτονα καὶ συνετὸν ἀκροατήν· 4 καὶ ἐπιστήσω νεανίσκους ἄρχοντας αὐτῶν, καὶ ἐμπαῖκται κυριεύσουσιν αὐτῶν. 5 καὶ συμπεσεῖται ὁ λαός, ἄνθρωπος πρὸς ἄνθρωπον καὶ ἄνθρωπος πρὸς τὸν πλησίον αὐτοῦ· πρσκόψει τὸ παιδίον πρὸς τὸν πρεσβύτην, ὁ ἄτιμος πρὸς τὸν ἔντιμον. 6 ὅτι ἐπιλήψεται ἄνθρωπος τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ ἢ τοῦ οἰκείου τοῦ πατρὸς αὐτοῦ λέγων· ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ, καὶ τὸ βρῶμα τὸ ἐμὸν ὑπὸ σὲ ἔστω. 7 καὶ ἀποκριθεὶς ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ ἐρεῖ· οὐκ ἔσομαί σου ἀρχηγός· οὐ γὰρ ἔστιν ἐν τῷ οἴκῳ μου ἄρτος, οὐδὲ ἱμάτιον· οὐκ ἔσομαι ἀρχηγὸς τοῦ λαοῦ τούτου. 8 ὅτι αἰνεῖται ῾Ιερουσαλήμ, καὶ ἡ ᾿Ιουδαία συμπέπτωκε, καὶ αἱ γλῶσσαι αὐτῶν μετὰ ἀνομίας, τὰ πρὸς Κύριον ἀπειθοῦντες· διότι νῦν ἐταπεινώθη ἡ δόξα αὐτῶν, 9 καὶ ἡ αἰσχύνη τοῦ προσώπου αὐτῶν ἀντέστη αὐτοῖς· τὴν δὲ ἁμαρτίαν αὐτῶν ὡς Σοδόμων ἀνήγγειλαν καὶ ἐνεφάνισαν. οὐαὶ τῇ ψυχῇ αὐτῶν, διότι βεβούλευνται βουλὴν πονηρὰν καθ᾿ ἑαυτῶν 10 εἰπόντες· δήσωμεν τὸν δίκαιον, ὅτι δύσχρηστος ἡμῖν ἐστι· τοίνυν τὰ γεννήματα τῶν ἔργων αὐτῶν φάγονται. 11 οὐαὶ τῷ ἀνόμῳ· πονηρὰ κατὰ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτοῦ συμβήσεται αὐτῷ. 12 λαός μου, οἱ πράκτορες ὑμῶν καλαμῶνται ὑμᾶς, καὶ οἱ ἀπαιτοῦντες κυριεύουσιν ὑμῶν· λαός μου, οἱ μακαρίζοντες ὑμᾶς πλανῶσιν ὑμᾶς καὶ τὸν τρίβον τῶν ποδῶν ὑμῶν ταράσσουσιν. 13 ἀλλὰ νῦν καταστήσεται εἰς κρίσιν Κύριος καὶ στήσει εἰς κρίσιν τὸν λαὸν αὐτοῦ· 14 αὐτὸς Κύριος εἰς κρίσιν ἥξει μετὰ τῶν πρεσβυτέρων τοῦ λαοῦ καὶ μετὰ τῶν ἀρχόντων αὐτοῦ ὑμεῖς δὲ τί ἐνεπυρίσατε τὸν ἀμπελῶνά μου καὶ ἡ ἁρπαγὴ τοῦ πτωχοῦ ἐν τοῖς οἴκοις ὑμῶν; 15 τί ὑμεῖς ἀδικεῖτε τὸν λαόν μου καὶ τὸ πρόσωπον τῶν πτωχῶν καταισχύνετε;
Αφού του το διαβάσαμε ξανά είπε πάλι τονίζοντας:
"ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ" (ζωστικό έχεις; γίνε αρχηγός μας)
Ο Γέροντας μέχρι να φύγει από αυτόν τον μάταιο κόσμο σε αυτούς τους τελευταίους δύο μήνες παραμονής του στα Καυσοκαλύβια είπε πολλά σημαντικά πράγματα για το Έθνος και την Εκκλησία.
Έβλεπε την κατάπτωση και τη σύγκρουση. Τόνιζε τις τελευταίες εκείνες ημέρες
"Αλλάζει η δικαιοσύνη του Θεού"
Σύγχρονοι παγκόσμιοι αναλυτές είπανε για την παγκόσμια κρίση: "Πληρώνουμε την πλεονεξία μας". Όπως ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης και άλλοι πνευματικοί μας άνθρωποι είπανε ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι παγκόσμια ηθική κρίση. Καθόλου τυχαίο ότι χθές ένα από τα τελειότερα κράτη με τους πιο εργατικούς ανθρώπους και με τη μεγαλύτερη τεχνολογία , χτυπήθηκε από εναν απο τους μεγαλύτερους σεισμούς στην ιστορία της ανθρωπότητας αποδεικνύοντας έτσι ότι ακόμα και "παράδεισο" να φτιάξουν στη Γη οι άνθρωποι εάν δεν υπάρχει η ευλογία του Θεού δεν μπορούν να σταθούν. Όλα υπόκεινται στη φθορά. Αναζητά λανθασμένα ο άνθρωπος τεχνητούς παραδείσους. Από την ώρα που άνθρωπος έφυγε από την ευλογία του Θεού, όλα τα στοιχεία της φύσης είναι εναντίον του. Ο παράδεισος που σήμερα πρέπει να μπούμε είναι ο ίδιος ο Χριστός δια της Κυρίας Θεοτόκου, η οποία είναι η μητέρα της ζωής και συμφιλίωσε τον Θεό με τον άνθρωπο. Επιτακτική ανάγκη όχι μόνο των ορθοδόξων χριστιανών αλλά και όλου του κόσμου είναι η αποκατάσταση των σχέσεων ανθρώπου και Θεού. Για μια ακόμη φορά είναι επίκαιρα τα προφητικά λόγια του Γέροντος Πορφυρίου : «Η εποχή μας είναι σαν την εποχή του Χριστού. Και τότε ο κόσμος είχε φθάσει σε μία αθλία κατάσταση. Ο Θεός, όμως μας λυπήθηκε. Και τώρα δεν πρέπει ν' απελπιζόμαστε. Βλέπω μέσα από τη συμφορά να εμφανίζεται κάποιος πολύ σπουδαίος άνθρωπος του Θεού, ο οποίος θα συνεγείρει και θα ενώσει τον κόσμο προς το καλό»
Ο Γέροντας προσευχόταν για την ενότητα της Εκκλησίας και Όλου του κόσμου.
Έλεγε: " Τα έχω βάλει με όλους, παλεύω με όλους. Παλεύω με σας τα παιδιά μου. Παλεύω με όσους με γνωρίζουν και με όσους δεν με γνωρίζουν " εννοούσε το κακό όλων μας , αλλά μυστικά.
Είναι γνωστό σε όλους ότι το τελευταίο βράδυ για μισή ώρα ψέλλιζε την Αρχιερατική Προσευχή του Ιησού "Ίνα ώσιν εν" και είχε εναποθέσει όλες του τις ελπίδες μονάχα στον Ιησού Χριστό.
Σήμερα στον εσπερινό ψάλουμε τον παρακάτω ύμνο
Θεοτοκίον.
Θεοτοκίον.
Την παγκόσμιον δόξαν, την εξ ανθρώπων σπαρείσαν, και τον Δεσπότην τεκούσαν, την επουράνιον πύλην, υμνήσωμεν Μαρίαν την Παρθένον, των Ασωμάτων το άσμα και των πιστών το εγκαλλώπισμα. Αύτη γαρ ανεδείχθη ουρανός, και ναός της Θεότητος. Αύτη το μεσότείχον της έχθρας καθελούσα, ειρήνην αντεισήξε και το βασίλειον ηνέωξε. Ταύτην ουν κατέχοντες της Πίστεως την άγκυραν, υπέρμαχον έχομεν τον εξ αυτής τεχθέντα Κύριον. Θαρσείτω τοίνυν, Θαρσείτω λαός του Θεού' και γαρ αυτός πολεμήσει τους εχθρούς ως Παντοδύναμος "
Εν όψη της κορυφαίας συνόδου την 25η Μαρτίου, ημέρα του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όλο το Έθνος είναι προς αναζήτηση ηγέτου. Ενός ανθρώπου που θα δώσει όραμα στους Έλληνες και θα συνεγείρει τον κόσμο προς το καλό.
"ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ"
Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011
ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Αποκατάσταση της αλήθειας
Εισήλθαμε στην Αγία τεσσαρακοστή και όταν κάποιος ξεκινάει για ένα ταξίδι θα πρέπει να ξέρει που πηγαίνει. Αυτό συμβαίνει και με τη Μεγάλη Σαρακοστή. Πάνω απ’ όλα η Μεγάλη Σαρακοστή είναι ένα πνευματικό ταξίδι που προορισμός του είναι το Πάσχα, «η Εορτή Εορτών».
Η Ελλάδα έχει μπει σε ένα «Γολγοθά» με πορεία προς τη Στάυρωση γιατί έτσι το θέλησαν οι νέοι Πόντιοι Πιλάτοι και οι σύγχρονοι Φαρισαίοι του Ελληνικού Κράτους.
Είτε αυτοί είναι ντόπιοι εφιάλτες, είτε ξένοι πολιορκητικοί κριοί, είναι φανερό ότι επιθυμούν την αποκοπή της Ελλάδας από την μεγάλη Ιστορία της και τη βαριά κληρονομία που έχει χρισθεί από τον ίδιο τον Χριστό να κουβαλήσει. Αυτά τα δύο στοιχεία Ιστορία και Ορθοδοξία είναι σαν τα δυο στοιχεία του νερού, το υδρογόνο και το οξυγόνο. Η ισχύς εν τη ενώσει.
Ιστορία και Ορθοδοξία είναι τα θεμέλια της Ελλάδας που κλονίζονται σήμερα. Και όταν χτυπιέται το ένα επηρεάζεται και το άλλο γιατί είναι και τα δύο έννοιες συνυφασμένες.
Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για το Έθνος η υπεράσπιση της Ιστορίας είναι μονόδρομος και όταν κάποιοι βγάζουν τα όπλα από τη φαρέτρα τους για να χτυπήσουν την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι θα βρούνε πραγματικά όπλα απέναντι τους. Ποια είναι αυτά τα πραγματικά όπλα ;
Η αλήθεια. Αυτή είναι το μοναδικό ανίκητο όπλο για τους Έλληνες που κουβαλά η Ορθοδοξία δια μέσου των αιώνων.
Και είναι ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ μας να κουβαλάμε την αλήθεια και να την μεταδίδουμε αλλά και να προβάλλουμε όλους εκείνους που υπηρέτησαν την αλήθεια ακόμα και με τη ζωή τους.
Εδώ έρχεται επίκαιρος πάντα ο λόγος του Μακαριστού Αυγουστίνου Καντιώτου
« - Μέσα σ' αυτή την άγνοια εξακολουθεί ν' ακούγεται το ερώτημα του Πιλάτου• «Τι εστίν αλήθεια;». Άλλ' ευτυχώς, αγαπητοί μου• στο σκοτάδι χύνεται φως. Έρχεται από το Γολγοθά, εκπέμπεται από τον Εσταυρωμένο. Αυτός στο ερώτημα «Τι εστίν αλήθεια;» άπαντα• «Εγώ ειμί... ή αλήθεια» (έ.ά. 14,6). Ό Εσταυρωμένος είναι ή αλήθεια. Ποια αλήθεια, ή φυσική, ή μαθηματική, ή αστρονομική, ή οικονομική;... Αυτά είναι ψήγματα της αλήθειας• ό Χριστός είναι ολόκληρη ή αλήθεια στον ύψιστο βαθμό. Ένα έξοχο πνεύμα είπε• Ζητούμε την αλήθεια, σπουδάζουμε, διαβάζουμε, ερευνούμε• υστέρα, φορτωμένοι διπλώματα και κατάκοποι, διαπιστώνουμε, πώς ό,τι σοφό, ωραίο, αληθινό ελέχθη στον κόσμο, υπάρχει ήδη με λίγες λέξεις στο Ευαγγέλιο. Και κάποιος κοινωνιστής, πού εξέτασε το Χριστό αυστηρά, τέλος αναγκάστηκε να ομολογήσει εγγράφως• Δεν γνωρίζω αν σε άλλους πλανήτες υπάρχουν άνθρωποι, άλλ' εάν υπάρχουν δεν μπορεί να έχουν άλλη θρησκεία άπ' αυτήν πού δίδαξε ό Εσταυρωμένος Ό Χριστός είναι ή αλήθεια. Πιλάτε, Τι κάνεις; Έχεις μπροστά σου την Αλήθεια με άλφα κεφαλαίο, και δέ' θέλεις να τη γνωρίσης και να σωθείς; Άλλα ή αλήθεια θέλει τόλμη και ταπείνωση. Θέλει την ταπείνωση των βοσκών της Βηθλεέμ και των ψαράδων της Γαλιλαίας. Σε ταπεινές ψυχές αποκαλύπτεται ό Χριστός.
Όποιος, επίσης, δεν έχει αίσθηση Χριστού, είναι αδύνατον να γνωρίσει την αλήθεια. Όταν ό Χριστός είπε «Εις τούτο γεγέννημαι..., ίνα μαρτυρήσω τη αλήθεια», πρόσθεσε κάτι σπουδαίο• «Πάς ό ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής» (έ.ά. 18,37). Όποιος είναι τέκνον της αληθείας, αγαπά την αλήθεια, όποιος έχει καλή διάθεση και ταπείνωση, όποιος είναι ειλικρινής και ευγενής, αυτός ακούει τη φωνή μου• ό άλλος δεν ακούει».
Όποιος, επίσης, δεν έχει αίσθηση Χριστού, είναι αδύνατον να γνωρίσει την αλήθεια. Όταν ό Χριστός είπε «Εις τούτο γεγέννημαι..., ίνα μαρτυρήσω τη αλήθεια», πρόσθεσε κάτι σπουδαίο• «Πάς ό ων εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής» (έ.ά. 18,37). Όποιος είναι τέκνον της αληθείας, αγαπά την αλήθεια, όποιος έχει καλή διάθεση και ταπείνωση, όποιος είναι ειλικρινής και ευγενής, αυτός ακούει τη φωνή μου• ό άλλος δεν ακούει».
Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος "Οι Έλληνες δεν είμαστε σημερινοί σ' αυτό τον πλανήτη έχουμε μια ιστορία"<< κάντε κλίκ εδώ για να διαβάσετε το άρθρο>> |
Διαβάστε εδώ το "Προς το Λαό" για την επανάσταση του 1821 από την Ιερά Σύνοδο |
«Το χειρότερο απ' όλα είναι ότι όταν η ιστορία διαστρέφεται, τα αποτελέσματα δεν είναι καλά» έχει τονίσει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ.κ Ιερώνυμος. |
Η Ελαία έρχεται εμπράκτως να καταθέσει την Αλήθεια, με πραγματικό έργο. Η αποκατάσταση της αλήθειας της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας είναι ένα χειροπιαστό δείγμα γραφής που πρέπει να είναι στόχος όλων των Ελλήνων στην περίοδο της τεσσαρακοστής.
Το συγγραφικό έργο «Ιωάννης Καποδίστριας – Ο Άγιος της Πολιτικής» έρχεται για να αποκαταστήσει ιστορικές αλήθειες αλλά και να δώσει κατάθεση αληθείας για το πώς ένας άνθρωπος, ηγέτης της Πατρίδας υπηρέτησε το Έθνος του μέσα από την Αλήθεια του Κυρίου Υμών Ιησού Χριστού.
Το συγγραφικό έργο «Ιωάννης Καποδίστριας – Ο Άγιος της Πολιτικής» έρχεται για να αποκαταστήσει ιστορικές αλήθειες αλλά και να δώσει κατάθεση αληθείας για το πώς ένας άνθρωπος, ηγέτης της Πατρίδας υπηρέτησε το Έθνος του μέσα από την Αλήθεια του Κυρίου Υμών Ιησού Χριστού.
Η Ελαία έχει ως ρόλο να υπηρετήσει την αλήθεια και να κάνει πράξη ουσιαστική και όχι μόνο στα λόγια την παρακαταθήκη των δύο σύγχρονων Αγίων Γερόντων Πορφυρίου και Παϊσίου . Το βιβλίο έρχεται να εκπληρώσει επιταγές των δύο Αγίων Γερόντων και για αυτό προβάλλει τον Καποδίστρια ως ιδανικό άνθρωπο ηγέτη για τον τόπο, προβάλλοντας επιστολές του Κυβερνήτη που εκπέμπουν Πνεύμα Άγιο.
Ο Γέρων Πορφύριος
«Η ιστορία μας των Ελλήνων, είναι Αγία ιστορία»Επίσης, ο γέροντας έλεγε και το εξής: «Ο Θεός θα στείλει άνθρωπο να γράψει την αληθινή ιστορία» << κάντε κλικ εδώ για να δείτε το βίντεο>>. |
Ο Αυγουστίνος Καντιώτης ήταν Έλληνας Ορθόδοξος επίσκοπος που διετέλεσε Μητροπολίτης Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας από το 1967 έως και το 2000
«Γνώσεσθαι την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» |
«...συνετάφημεν ουν αυτώ δια του βαπτίσματος εις τον θάνατον, ίνα ώσπερ ηγέρθη Χριστός εκ νεκρών δια της δόξης του πατρός, ούτω και ημείς εν καινότητι ζωής περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 6,4).[...]
Σάββατο, 5 Μαρτίου 2011
Aπόσπασμα από το κείμενο του Γέροντος Παϊσιου "ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ"
"Μπορεί να ξεράθηκε ή ελιά, άλλα θα πετάξει νέα βλαστάρια" Γέρων Παϊσιος ο Αγιορείτης +1924-1994 |
ΓΕΡΩΝ ΠΑΪΣΙΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ
Υπέρ του γένους και της Πατρίδος (Απόσπασμα)
.... Στα θέματα της Πατρίδος δεν ήθελε οι Χριστιανοί να είναι αδιάφοροι. Πολύ λυπόταν που έβλεπε πνευματικούς ανθρώπους να επιζητούν να βολευθούν οι ίδιοι και να μην ενδιαφέρoνται για την Πατρίδα. Ο καημός του και η απορία του ήταν πως οι υπεύθυνοι δεν αντιλαμβάνονται πού οδηγούμαστε.
Ο ίδιος από παλαιά διέβλεπε την σημερινή κατάσταση και ανησυχούσε, αλλά δεν διέσπειρε τις ανησυχίες του στον κόσμο. Έλεγε:
Ομιλία Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Αλευρά Καθηγουμένου Ιεράς Μονής Γεννεσίου της Θεοτόκου Κατουσίου Καρδίτσης και Προέδρου της Ελαίας κατά την παρουσίαση του πονήματος “Ιωάννης Καποδίστριας - Ο Άγιος της Πολιτικής” εις την Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης
Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011
IΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ "Ο ΑΓΙΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ" video
Η Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης σε συνεργασία με τον δήμο Λαγκαδά διοργάνωσε εκδήλωση στις 2 Μαρτίου 2011 στην αίθουσα «Μυγδονία» των λουτρών Λαγκαδά με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου του κ. Ιωάννη Κορνιλάκη « Ιωάννης Καποδίστριας ο Άγιος της πολιτικής» επ΄ ευκαιρία της επετείου των 180 χρόνων τόσο από την ίδρυση του ελληνικού κράτους όσο και από την θλιβερή ημέρα της δολοφονίας του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδος.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, κ.κ. Ιωάννης, στην εναρκτήρια ομιλία του τόνισε ότι αφενός οι επιστολές του Ιωάννη Καποδίστρια αποτελούν μεγάλο θησαυρό και παρακαταθήκη και αφετέρου ότι η προσωπικότητά του αποτελεί πρότυπο έμπνευσης για τους εκάστοτε κυβερνήτες.
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο συγγραφέας του βιβλίου κος Ιωάννης Κορνιλάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΑΙΑ ΑΜΚΕ
Ο δήμαρχος Λαγκαδά, κος Ιωάννης Αναστασιάδης, μίλησε για την εξέχουσα προσωπικότητα του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος και αναφέρθηκε με συντομία στο έργο του.
Ο Aρχιμανδρίτης Γεώργιος Αλευράς, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Γεννεσίου της Θεοτόκου Καρδίτσας και πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης η Ελαία, που έχει αναλάβει το έργο της έκδοσης των επιστολών, επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι ο λόγος του Καποδίστρια έχει πνεύμα άγιο.
Ομιλία Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Αλευρά Καθηγουμένου Ιεράς Μονής Γεννεσίου της Θεοτόκου Κατουσίου Καρδίτσης και Προέδρου της Ελαίας κατά την παρουσίαση του πονήματος “Ιωάννης Καποδίστριας - Ο Άγιος της Πολιτικής” εις την Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης
Ομιλία Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαγκαδά, Ρεντίνης και Λητής κ.κ Ιωάννη κατά την παρουσίαση του πονήματος “Ιωάννης Καποδίστριας - Ο Άγιος της Πολιτικής”
Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011
Γέρων Παϊσιος : "Ο Θεός θα δώσει τη λύση"
" Ό Καλός Θεός όλα θα τα οικονομήσει με τον καλύτερο τρόπο, αλλά χρειάζεται πολλή υπομονή και προσοχή, γιατί πολλές φορές, με το να βιάζωνται οι άνθρωποι να ξεμπλέξουν τα κουβάρια, τα μπλέκουν περισσότερο.
Ο Θεός με υπομονή τα ξεμπλέκει.
Δεν θα πάει πολύ αυτή ή κατάσταση.
Θα πάρει σκούπα ο Θεός!
Κατά το 1830, επειδή υπήρχε στο Άγιον Όρος πολύς τουρκικός στρατός, για ένα διάστημα δεν είχε μείνει στην Μονή Ιβήρων κανένας μοναχός. Είχαν φύγει οι Πατέρες, άλλοι με τα άγια Λείψανα, άλλοι για να βοηθήσουν στην Επανάσταση. Ερχόταν στο μοναστήρι μόνον ένας μοναχός από μακριά πού άναβε τα κανδήλια και σκούπιζε. Μέσα και έξω από το μοναστήρι ήταν τουρκικός στρατός, και αυτός ο καημένος σκούπιζε και έλεγε: «Παναγία μου, τι θα γίνει μ’ αυτήν την κατάσταση;». Μία φορά πού προσευχόταν με πόνο στην Παναγία, βλέπει να τον πλησιάζει μία γυ ναίκα – ήταν ή Παναγία – πού έλαμπε και το πρόσωπο της ακτινοβολούσε. Του παίρνει την σκούπα από το χέρι και τού λέει: «Εσύ δεν ξέρεις να σκουπίζεις καλά· εγώ θα σκουπίσω». Και άρχισε να σκουπίζει. Υστέρα εξαφανίσθηκε μέσα στο Ιερό. Σε τρεις μέρες έφυγαν όλοι οι Τούρκοι! Τους έδιωξε ή Παναγία.
Ό Θεός ότι δεν είναι σωστό θα το πετάξει πέρα, όπως το μάτι πετάει το σκουπιδάκι.
Δουλεύει ό διάβολος, άλλα δουλεύει και ό Θεός και αξιοποιεί το κακό, ώστε να πρόκυψη από αυτό καλό.
Σπάζουν λ.χ. τα πλακάκια και ό Θεός τα παίρνει και φτιάχνει ωραίο μωσαϊκό. Γι’ αυτό μή στενοχωρήσθε καθόλου, διότι πάνω από όλα και από όλους είναι ό Θεός, πού κυβερνά τα πάντα και θα καθίσει τον καθέναν στο σκαμνί, για να απολογηθεί για το τι έπραξε, οπότε και θα τον ανταμείψει ανάλογα.
Θα αμειφθούν αυτοί πού θα βοηθήσουν μία κατάσταση και θα τιμωρηθεί αυτός πού κάνει το κακό. Τελικά ό Θεός θα βάλει τα πράγματα στην θέση τους, αλλά ό καθένας μας θα δώσει λόγο για το τι έκανε σ’ αυτά τα δύσκολα χρόνια με την προσευχή, με την καλωσύνη.
Σήμερα προσπαθούν να γκρεμίσουν την πίστη, γι’ αυτό αφαιρούν σιγά-σιγά από καμιά πέτρα, για να σωριασθεί το οικοδόμημα της πίστεως.
Όλοι όμως ευθυνόμαστε για το γκρέμισμα αυτό· όχι μόνον αυτοί πού αφαιρούν τις πέτρες και το γκρεμίζουν, άλλα και όσοι βλέ πουμε να γκρεμίζεται και δεν προσπαθούμε να το υποστυλώσουμε. Οποίος σπρώχνει στο κακό τον άλλον θα δώσει λόγο στον Θεό γι’ αυτό.
Και ό διπλανός όμως θα δώσει λόγο, γιατί έβλεπε εκείνον να κάνη κακό στον συνάνθρωπο του και δεν αντιδρούσε. Ό κόσμος εύκολα πιστεύει έναν άνθρωπο πού έχει τον τρόπο να πείθει.
- Ό λαός, Γέροντα, είναι σαν θηρίο.
- Εγώ από τα θηρία δεν έχω παράπονο. Βλέπεις, τα ζώα δεν μπορούν να κάνουν μεγάλο κακό, γιατί δεν έχουν μυα λό, ενώ ό άνθρωπος πού φεύγει μακριά από τον Θεό γί νεται χειρότερος από το μεγαλύτερο θηρίο! Κάνει μεγάλο κακό. Το δυνατό ξίδι γίνεται από το χαλασμένο κρασί. Τα άλλα Τα τεχνητά ξίδια δεν είναι τόσο δυνατά… Πιο φοβερό είναι, όταν ό διάβολος συμμαχήσει με έναν άνθρωπο διεστραμμένο· τότε κάνει διπλό κακό στους άλλους, όπως ό σαρκικός λογισμός, όταν συμμαχήσει με την σάρκα, τότε κάνει μεγαλύτερο κακό στην σάρκα. Για να συνεργασθεί ό διάβολος με έναν τέτοιο άνθρωπο, πρέπει αυτός να είναι υπολογίσιμος, να έχει κακή προαίρεση, κακία.
Στην συνέχεια, Θεός φυλάξοι, αυτοί θα φέρουν δυσκολίες, θα στριμώξουν ανθρώπους, μοναστήρια. Ή Εκκλησία, ό Μοναχισμός, θα τους κάνη κακό, γιατί θα τους εμπόδιση στα σχέδια τους. Μόνον πνευματικά μπορεί να αντιμετωπισθεί ή σημερινή κατάσταση, όχι κοσμικά.
Θα σηκωθεί ακόμη λίγη φουρτούνα, θα πετάξει έξω κονσερβοκούτια, σκουπίδια, όλα τα άχρηστα, και μετά θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα
Σ’ αυτήν την κατάσταση θα δείτε, άλλοι θα έχουν καθαρό μισθό και άλλοι θα ξοφλούν χρέη. Θα γίνουν έτσι τα πράγματα, πού δεν θα στενοχωριέται κανείς για την ταλαιπωρία πού θα περνάνε – δεν θα λέει φυσικά «δόξα σοι ό Θεός».
Πόσο ό Θεός μας αγαπά! Αυτά πού γίνονται σήμερα και αυτά πού σκέφτονται να κάνουν, αν γίνονταν πριν από είκοσι χρόνια πού είχε περισσότερη πνευματική άγνοια ό κόσμος, θα ήταν πολύ δύσκολα. Τώρα ξέρει ό κόσμος· ή Εκκλησία δυνάμωσε. Ό Θεός αγαπάει τον άνθρωπο, το πλάσμα Του, και θα φροντίσει γι’ αυτά πού τού χρειάζονται, φθάνει ό άνθρωπος να πιστεύει και να τηρεί τις εντολές Του."
Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011
"Ιωάννης Καποδίστριας ο Άγιος της Πολιτικής" στην Ι.Μ. Λαγκαδά
Πέμπτη, 03 Μάρτιος 2011
Συντάχθηκε απο τον/την Romfea.gr Η Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης σε συνεργασία με τον δήμο Λαγκαδά διοργάνωσε εκδήλωση στις 2 Μαρτίου 2011 στην αίθουσα «Μυγδονία» των λουτρών Λαγκαδά με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου του κ. Ιωάννη Κορνιλάκη « Ιωάννης Καποδίστριας ο Άγιος της πολιτικής» επ΄ ευκαιρία της επετείου των 180 χρόνων τόσο από την ίδρυση του ελληνικού κράτους όσο και από την θλιβερή ημέρα της δολοφονίας του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδος.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, κ.κ. Ιωάννης, στην εναρκτήρια ομιλία του τόνισε ότι αφενός οι επιστολές του Ιωάννη Καποδίστρια αποτελούν μεγάλο θησαυρό και παρακαταθήκη και αφετέρου ότι η προσωπικότητά του αποτελεί πρότυπο έμπνευσης για τους εκάστοτε κυβερνήτες.
Ακολούθως, ο δήμαρχος Λαγκαδά, κος Ιωάννης Αναστασιάδης, μίλησε για την εξέχουσα προσωπικότητα του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος και αναφέρθηκε με συντομία στο έργο του.
Ο Aρχιμανδρίτης Γεώργιος Αλευράς, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Γεννεσίου της Θεοτόκου Καρδίτσας και πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης η Ελαία, που έχει αναλάβει το έργο της έκδοσης των επιστολών, επεσήμανε χαρακτηριστικά ότι ο λόγος του Καποδίστρια έχει πνεύμα άγιο.
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο συγγραφέας του βιβλίου κος Ιωάννης Κορνιλάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΑΙΑ ΑΜΚΕ.
Μεταξύ άλλων και σε κλίμα συγκίνησης ευχαρίστησε τον Mητροπολίτη μας για την ευκαιρία που του έδωσε να αναφερθεί στην πορεία του πολύμοχθου και πολυσέλιδου έργου της έκδοσης των 135 από τις 930 σωζόμενες επιστολές του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδος.
Σημαντικό σημείο της αξιόλογης αυτής βραδιάς υπήρξε η ανάγνωση μιας επιστολής του Καποδίστρια στην οποία με παρρησία αναγνώριζε ότι το σπουδαιότερο χρέος του προς το Έθνος ήταν να προμηθεύσει τη διδασκαλία της πίστεως.
Την εκδήλωση έκλεισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης τονίζοντας την ανάγκη ύπαρξης αληθινών προτύπων αγιότητας.
Ο σκοπός της πορείας μας, κατά τον κ.κ. Ιωάννη, οφείλει να συγκλίνει στην αγιότητα και στη συνεχή προσπάθεια να πλησιάσουμε τον Θεό.
Διότι μόνο κάθε αυτόν τον τρόπο θα καταστούμε άξιοι να δούμε στα πρόσωπα των συνανθρώπων μας τον ίδιο τον Ιησού Χριστό.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, κ.κ. Ιωάννης |
O συγγραφέας του βιβλίου κος Ιωάννης Κορνιλάκης, διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΑΙΑ ΑΜΚΕ |
Ο Aρχιμανδρίτης Γεώργιος Αλευράς, καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Γεννεσίου της Θεοτόκου Καρδίτσας και πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης η Ελαία |
Εγγραφή σε: Αναρτήσεις (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου