Στόχος όλων μας πρέπει να είναι η γνήσια ίση μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία. Πρέπει, επομένως, να εγγυηθούμε την απρόσκοπτη και άνευ όρων πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες, των μαθητών με αναπηρίες και των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαίδευση.
Απευθύνω έκκληση σε όλους όσους μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να δώσουν προτεραιότητα σε αυτό το σημαντικό θέμα. Συγκεκριμένα, θέλω να επισημάνω ένα ευαίσθητο θέμα που αφορά τη μετακίνηση μαθητών με αναπηρία στα ειδικά σχολεία.
Σήμερα γνωρίζω ότι 100 μαθητές στην Ανατολική Αττική με μαθησιακές δυσκολίες, όλων των ηλικιακών βαθμίδων, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, καθώς δεν υπάρχει τρόπος μεταφοράς των ειδικών σχολείων. Οι σχετικοί διαγωνισμοί της Περιφέρειας κηρύσσονται άκυροι, ακόμη και η νομοθεσία που ψηφίστηκε πρόσφατα δεν είναι στην πράξη.
Πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι άμεσα αποτελεσματικοί από το Υπουργείο για την επίλυση αυτού του σοβαρού προβλήματος. Η παρούσα κατάσταση δεν είναι αποδεκτή από κανέναν από εμάς. Κανένας μαθητής δεν πρέπει να στερείται την πρόσβαση στην εκπαίδευση και κανένας μαθητής δεν πρέπει να επιβαρύνεται με περισσότερα από αυτά που ήδη δικαιούται.
Επιπλέον, είναι αδιανόητο να μην υπάρχει διαφορά από Υπουργείο και Περιφέρεια. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στους διαγωνισμούς για τα ειδικά σχολεία και συγκεκριμένες λύσεις από την πολιτεία. Το φαινόμενο είναι χρόνιο και διαχρονικό, και πρέπει να αντιμετωπιστεί με μόνιμες λύσεις. Πιστεύω ότι η καθολική πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι αναφαίρετη υποχρέωση του κράτους, για το λόγο αυτό προτείνω:
1. Αγορά σχολικών λεωφορείων: Η αγορά νέων σχολικών λεωφορείων είναι σημαντική για την εξασφάλιση ασφαλών μετακινήσεων για τους μαθητές. Επιλέγοντας σύγχρονα οχήματα με υψηλά πρότυπα ασφαλείας και ενεργειακής απόδοσης, μπορείτε να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα και την οικονομία καυσίμων.
2. Συντήρηση από τους δήμους: Η τακτική συντήρηση των λεωφορείων από τους δήμους είναι σημαντική για τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας τους. Είναι σημαντικό να υπάρχει καλή διαχείριση του συντηρητικού προγράμματος και επαγγελματικό προσωπικό για αυτό τον σκοπό.
3.Πρόσληψη μόνιμου και εξειδικευμένου προσωπικού: Η πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού, ιδίως όσον αφορά τους συνοδούς, μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια και την ποιότητα των υπηρεσιών. Η εκπαίδευση και η κατάρτιση του προσωπικού είναι σημαντικές για την αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων της μεταφοράς μαθητών.
4. Αναπροσαρμογή των προκηρύξεων για τα ειδικά σχολεία: Η προσαρμογή των προκηρύξεων για τα ειδικά σχολεία προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των υπηρεσιών με την προσθήκη προσαυξήσεων στο τίμημα μπορεί να αυξήσει το ενδιαφέρον των προμηθευτών και να προσφέρει κίνητρα για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών.
Είναι καιρός να αναλάβουμε δράση, να ενημερώσουμε ότι κανένας μαθητής δεν αποκλείεται λόγω των αναπηριών του. Ας ενώσουμε τις προσπάθειές μας και ας διασφαλίσουμε ότι οι μαθητές με αναπηρία και οι μαθησιακές αναπηρίες έχουν τις ίδιες ευκαιρίες για εκπαίδευση και ανάπτυξη με όλους τους άλλους.
Αυτό είναι δικαίωμά τους και πρέπει να το υπερασπιστούμε με σθένος και αφοσίωση.
Ευγενία Αρβανίτη Πρεβεζάνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου